O co jde?
Kolekce Mám to na triku představuje autorská benefiční trika s návrhy od party českých umělců a fajn kreativních osobností.
Nákupem trika pomůžete postavit nový domov pro lidi s autismem, za kterým stojí organizace Diakonie Praha.
Výtěžek z každého trika putuje na stavbu.
Tomu, abychom vůbec sepsali tyhle řádky a abychom teď pro vás měli ready kolekci Mám to na triku, předcházely hodiny myšlenek, pár bezesných nocí, nespočet úvah, hodně diskuzí, kupa schůzek, dny plné počítání a plánování, focení, upravování, stres a těšení. Racionalita i emoce dohromady. Všechno s cílem vytvořit něco hezkého, cool, podpořit tím dobročinnou sbírku a pomoct postavit nový domov pro lidi s autismem. Jak to šlo a co pro vás máme?
Za benefičním e-shopem Mám to na triku stojí naše neziskovka Diakonie Praha, která už přes 30 let pomáhá lidem s postižením. Právě makáme na velké výzvě. Stavíme totiž nový domov pro lidi s autismem, místo, které chybí. A potřebujeme k tomu pomoc dárců a lidí kolem. Ale nechceme ji jen tak pro nic za nic. A tak vám řekneme, jak to šlo od A do Z. A jak se my díváme na svět a na fundraising.
První meta
Úplně na začátku stálo rozhodnutí dostavět druhé patro naší budovy v pražských Stodůlkách a využít ho pro něco smysluplného. Ministerstvo práce a sociálních věcí vypsalo navíc dotaci na podporu oblasti lidí s autismem. A tak jsme podali žádost. Záměrem bylo a stále je vytvořit nové zázemí pro lidi, kteří v životě překonávají leckdy opravdu těžké překážky. Konkrétně postavit nový domov pro lidi s autismem. Přinést jim domov s profesionální péčí a jejich rodinám řešení z často komplikované a vyčerpávající situace. Žádost klapla a padnul příslib na něco málo přes 12 milionů. To je základ, bez kterého bychom se do projektu nemohli pustit. Důležitá meta odškrtnutá, vzhůru dál.
Druhá meta
Následovalo zpracování projektu, odkup pozemku pod budovou od Magistrátu hl. m. Prahy (naštěstí za symbolickou cenu), vyřízení stavebního povolení, veřejná soutěž na stavební firmu a hromada dalších formalit, abychom mohli začít stavět. Vyřízeno, zajištěno, 9. srpna 2021 startujeme. Druhá meta odškrtnutá, stavíme.
Třetí meta
Mezi tím přemýšlíme, jak sehnat zbývajících 8 milionů, které nám chybí, abychom pokryli všechny náklady na stavbu. Celkový rozpočet je totiž 20 000 000 Kč a postupně ještě roste (Covid a situace ve stavebnictví, materiály, vybavení, vícepráce atd.). Jsme odhodlaní dotáhnout projekt do konce, dostavět a otevřít, věříme mu. Ale víme, že úplně sami to nezvládneme. A tak začínáme rozjíždět fundraising. Oslovujeme dárce, firmy, ukazujeme veřejnosti, co děláme, vymýšlíme vizuály ke kampani, komunikujeme s médii, upozorňujeme na téma autismu, ukazujeme příběhy rodin. A dáváme dohromady další menší i větší kusy skládačky, aby z nich postupně vyšlo těch 8 milionů. Třetí meta odškrtnutá, plánujeme a rozjíždíme fundraising.
Čtvrtá meta
Od začátku víme, že nechceme lidi kolem jen obyčejně prosit o peníze. Ale naopak si přejeme ukázat, že nad fundraisingem přemýšlíme do hloubky, že máme nápady a chuť dělat fajn nové věci. Chceme dárcům nabídnout kromě poděkování ještě něco zpátky, udělat jim radost. Postupem času se začal rýsovat nápad na kolekci benefičních triček ve spolupráci s českými umělci. První myšlenku na autorská trika nám vnukla Marta, která je naší dlouhodobou podporovatelkou. Velké díky za to. A tahle myšlenka se začala rozvíjet, rozvíjet a rozvíjet. Další meta odškrtnutá, nápad máme.
Mám to na triku
Přemýšleli jsme takhle... Když to všechno hezky klapne, budeme mít pro lidi super produkt, výtěžek z prodeje na stavbu domova a dárce kromě dobrého pocitu ještě hezký a originální kus oblečení. Win – win. Postupně fajfkujeme dlouhý to do list. Seznam umělců, kterým fandíme a chceme je oslovit. První mail a telefon, kdy popisujeme náš nápad, ptáme se na spolupráci a volíme ideální motiv na benefiční triko. Schůzky live. Domlouvání podrobností. Milion e-mailů a zpráv. Oslovení influencerů a dalších fajn lidí, kteří pro nás taky navrhnou triko a pomůžou se zviditelněním celé této Mám to na triku akce a kolekce. Výběr vhodných triček k potisku, chtěli jsme kvalitní textil a ne žádný brak. Značka Stanley Stella jednoznačně vede. Domluva s dodavatelem, tiskárnou, vizualizace všech trik, úpravy, vzorové tisky, schvalování. Rozjezd Instagramu @mamtonatriku.cz, grafika. Focení produktovek a autorů v triku. Příprava e-shopu a komplet nalití obsahu. Vyřešení a naplánování účetních záležitostí a procesů. Ladění celého konceptu. A nakonec sepsání tohoto článku těsně před spuštěním e-shopu.
Konečně!
Těší nás, že jsme nápad mohli vážně přenést do reality. Doufáme, že se vám Mám to na triku bude líbit. A že společně pomůžeme dobré věci a ten nový domov postavíme.
Díky všem za podporu!